Reclame is de kunst van het verleiden, prikkelen en overtuigen. Met een goede reclame foto maak je het verschil en zal de kijker verleid worden om dat product te willen hebben, of die dienst te willen afnemen.
Bij reclamefotografie wordt een idee of concept van de klant visueel weergegeven in een aantrekkelijk beeld. Daarbij moeten verschillende elementen in harmonie zijn voor de ideale reclamefoto: het imago van de opdrachtgever, het product en de boodschap gericht op de klant. Sterke reclamefoto’s kennen een harmonie waarbij in één oogopzicht het doel van de foto duidelijk is. De boodschap staat centraal, die in samenspraak met de klant gevisualiseerd wordt in de foto.
Anders dan bij veel andere vormen van fotografie, wordt bij reclamefotografie ook veelvuldig gebruik gemaakt van tekst en modellen, al dan niet in combinatie met een product. Het op de juiste manier combineren van deze zaken vergt ervaring en een nauwe samenwerking tussen opdrachtgever en reclamefotograaf.
Een sterk concept vertaalt zich niet automatisch naar een sterke campagne. Om het concept een succes te maken, moet de campagne consistent en van hoge kwaliteit zijn. Daarbij is de sfeer van een foto essentieel. Details in compositie, objecten, kleuren of licht gebruik kunnen een sterke impact hebben op de sfeer van een foto.
Deze kan vervolgens afstralen op het product, maar ook op het imago van de opdrachtgever. Oog voor detail is een cruciale eigenschap voor een reclamefotograaf. Met de juiste ideeën over de compositie, licht gebruik en kleur kan de fotograaf voor alle doeleinden de reclamefotografie verzorgen.
Door middel van bedrijfsfotografie wordt het imago van je bedrijf voor partners, relaties en klanten in één oogopslag helder. Wanneer dit op de juiste manier wordt vastgelegd voegt dit toe aan de sfeer van het bedrijf.
Door bijvoorbeeld niet alleen de locatie vast te leggen, maar ook de medewerkers vast te leggen met zakelijke portretten. Deze beelden zijn ook goed te gebruiken voor drukwerk, de website en social media.
Bedrijfsfotografie is en type van fotografie binnen de zakelijke fotografie. Bij deze vorm van fotografie draait het om meer dan alleen het vastleggen van de bedrijfshuisvesting en de werkzaamheden. De medewerkers, het proces en de locatie dragen bij aan de uitstraling van een bepaald imago en een filosofie.
Ben je opzoek naar de perfecte weergave van je bedrijf? Wij hebben het grootste aanbod van fotografen, waardoor jouw stijl er altijd tussen zit. Of het nu gaat om mooie headshots van je medewerkers voor de website of om een sfeerimpressie op locatie, bij Happix vind je de fotograaf die bij jou past!
Van te voren kan er een afspraak gemaakt worden met de fotograaf zodat deze de essentie van het bedrijf begrijpt. Op deze manier wordt het perfecte resultaat behaald. Aan de hand van het gesprek wordt ook duidelijk afgesproken wat er juist wel en wat juist niet in beeld gebracht gaat worden. Zorg dat de bedrijfsfilosofie goed tot zijn recht komt in de foto’s, dus deel deze vooral met de fotograaf vooraf aan de reportage.
Vergelijk de portfolio’s en reviews van 1575+ fotografen
Check hun beschikbaarheid en kies de fotograaf die bij jou past
Boek veilig online met garantie en een vaste prijs vooraf
Bekijk en download je foto’s. Je kunt ze vrij gebruiken