Ik fotografeer om vast te leggen van wat mij boeit en wat ik belangrijk, mooi of fascinerend vind. Dat op mijn eigen manier te doen, heeft me altijd veel bevrediging gegeven. Ik hoop in mijn foto's iets over te brengen wat voor een ander nieuw of verrassend is. Het meest bevredigend voor mij is een foto te maken die bij anderen een emotie oproept, of een inzicht of een glimlach. Ik hoop altijd dat anderen in mijn foto's hetzelfde zien als ik heb gezien, maar ook heel interessant is het als anderen iets nieuws ontdekken dat ik zelf nog niet had gezien. En soms is het ook voldoende als een beeld alleen maar mooi is, of anders gezegd: een schoonheidsbeleving oproept. Fotografie is voor mij het middel bij uitstek om mijn creativiteit te ontplooien, om mijn kijk op de werkelijkheid vorm te geven. Daarnaast is de techniek van de fotografie buitengewoon boeiend. Het fascineert me hoe het gebruik van lenzen, belichting, beweging en sluitertijd het beeld radicaal kunnen beïnvloeden. Zet een stapje opzij en je hebt het verschil gemaakt tussen een plaatje en een boeiend beeld. Datzelfde geldt voor het 'beslissende moment' van afdrukken, het gebruik van aanwezig licht of flits. En in de nabewerking kan een foto nog meer persoonlijkheid krijgen, maar - wat mij betreft - altijd zonder de werkelijkheid geweld aan te doen.
11 jaar ervaring
Fotostudio in Groningen
Met fotografie kun je de zichtbare en maar ook de onzichtbare werkelijkheid vastleggen. Hoe meer onzichtbaars je in je foto tot uitdrukking brengt, hoe meer zeggingskracht je foto heeft en hoe langer er naar wordt gekeken. Compositie, kleur, scherpte en onscherpte, het zijn allemaal middelen die in dienst staan van mijn streven om zoveel mogelijk zegginskracht in mijn foto's te stoppen, geen doel op zich.Daarom zijn mensen mijn favoriete onderwerp. Mensen die poseren of (on)alledaagse dingen aan het doen zijn, dat maakt me niet uit. Als het beeld maar iets meer over ze vertelt dan alleen maar hoe ze er uitzien en of ze mooi zijn of niet. Daarom maak ik bij portretten graag gebruik van de omgeving, of, als die niets toevoegt, de lichaamshouding van de persoon.\n\nMet fotografie kun je de zichtbare en maar ook de onzichtbare werkelijkheid vastleggen. Hoe meer onzichtbaars je in je foto tot uitdrukking brengt, hoe meer zeggingskracht je foto heeft en hoe langer er naar wordt gekeken. Compositie, kleur, scherpte en onscherpte, het zijn allemaal middelen die in dienst staan van mijn streven om zoveel mogelijk zegginskracht in mijn foto's te stoppen, geen doel op zich.Daarom zijn mensen mijn favoriete onderwerp. Mensen die poseren of (on)alledaagse dingen aan het doen zijn, dat maakt m ...
Met fotografie kun je de zichtbare en maar ook de onzichtbare werkelijkheid vastleggen. Hoe meer onzichtbaars je in je foto tot uitdrukking brengt, hoe meer zeggingskracht je foto heeft en hoe langer er naar wordt gekeken. Compositie, kleur, scherpte en onscherpte, het zijn allemaal middelen die in dienst staan van mijn streven om zoveel mogelijk zegginskracht in mijn foto's te stoppen, geen doel op zich.Daarom zijn mensen mijn favoriete onderwerp. Mensen die poseren of (on)alledaagse dingen aan het doen zijn, dat maakt me niet uit. Als het beeld maar iets meer over ze vertelt dan alleen maar hoe ze er uitzien en of ze mooi zijn of niet. Daarom maak ik bij portretten graag gebruik van de omgeving, of, als die niets toevoegt, de lichaamshouding van de persoon. ...
Met fotografie kun je de zichtbare en maar ook de onzichtbare werkelijkheid vastleggen. Hoe meer onzichtbaars je in je foto tot uitdrukking brengt, hoe meer zeggingskracht je foto heeft en hoe langer er naar wordt gekeken. Compositie, kleur, scherpte en onscherpte, het zijn allemaal middelen die in dienst staan van mijn streven om zoveel mogelijk zegginskracht in mijn foto's te stoppen, geen doel op zich.Daarom zijn mensen mijn favoriete onderwerp. Mensen die poseren of (on)alledaagse dingen aan het doen zijn, dat maakt me niet uit. Als het beeld maar iets meer over ze vertelt dan alleen maar hoe ze er uitzien en of ze mooi zijn of niet. Daarom maak ik bij portretten graag gebruik van de omgeving, of, als die niets toevoegt, de lichaamshouding van de persoon. ...
...