Elk evenement heeft zijn eigen verhaal. Dit verhaal moeten de foto's ook overbrengen. Is dat een promotionele boodschap, is het een activatie van een merk of product, een sfeerbeeld van het geheel of een evaluatie.Ik vind dat erg belangrijk om terug te kunnen zien in de foto.De stijl van de foto moet ook passen bij het evenement.Zaken als variatie in kijkbeleving, kijkhoek, kleurstelling vind ik daar zeer aan bijdragen.Daarbij vind ik het belangrijk dat foto's van hoge kwaliteit zijn en snel na een evenement beschikbaar zijn.\n\nElk evenement heeft zijn eigen verhaal. Dit verhaal moeten de foto's ook overbrengen. Is dat een promotionele boodschap, is het een activatie van een merk of product, een sfeerbeeld van het geheel of een evaluatie.Ik vind dat erg belangrijk om terug te kunnen zien in de foto.De stijl van de foto moet ook passen bij het evenement.Zaken als variatie in kijkbeleving, kijkhoek, kleurstelling vind ik daar zeer aan bijdragen.Daarbij vind ik het belangrijk dat foto's van hoge kwaliteit zijn en snel na een evenement beschikbaar zijn. ...
Mijn drijfveer in fotografie is om mensen blij te maken met het werk wat ik lever. De interactie met de mensen. Geen dag is hetzelfde, geen locatie is hetzelfde. Snel moeten inspelen op verschillende situaties. Het bezig zijn met mijn passie. Het bezig zijn met mijn passie waarvanuit mijn werk is ontstaan, fotograferen. Werken met en voor mensen en de interactie met de mensen. Telkens weer een stapje next level maken. Vooral in de evenementen markt wordt je als fotograaf nog wel eens voor snel wisselende situaties gezet waarbij het de uitdaging is daar snel op in te spelen, om daar dan toch mooie foto's te kunnen maken en de waardering achteraf te krijgen, maakt mij erg gelukkig. Nieuwe ideeën en concepten uitwerken tot een daadwerkelijk product, zoals de photo booth die ik zelf bedacht, ontworpen en gebouwd heb. Deze photo booth kan gebruikt worden als fotomarketing tool en/of juist ingezet worden op een huwelijksfeest of bedrijfsevent of beurs. Fotografie en beeld is overal om ons heen.Zelfs zoveel dat we er eigenlijk niet eens meer bewust van zijn hoevaak we per dag een foto zien. Zo is het dus ook extra de uitdaging op juist op te vallen tussen dit alles. Een foto kan een heel verhaal bevatten en zodra je er langer naar kijkt zul je onbewust dit verhaal in je hoofd maken. Als dit dan ook het verhaal is wat de fotograaf heeft bedoeld is dat heel gaaf. Ondanks de digitale fotografie en dat fotografie steeds toegankelijker is gemaakt blijft het een mooi en boeiend vak. Het gaat uiteindelijk om de juiste manier van kijken, denken en compositie bepalen en de foto maken, nu is dat op een evenement niet altijd haalbaar doordat er snel ingespeeld moet worden en veel dingen on the spot gebeuren en niet over kunnen. Maar dat verlangt dan meer training en skills van de fotograaf om daar op in te spelen. Het leukste is het als de mensen die eerst denken dat het alleen maar op een knopje drukken is, er later achter komen dat het toch echt wel een vak is. En voor mij is het een vak die onstaan is uit een passie en hobby wat uitgebreid is door training en scholing tot werk. Werk wat voor mij niet als werk voelt. Wie droomt er niet van om van zijn passie/hobby zijn werk te maken? Ik wordt warm als ik door foto's terug kijk op wat ik al heb mogen doen en waar ik geweest ben, heel bijzonder. Mensen blij maken met wat ik lever. Zoals je kunt lezen is mijn werk mijn hobby en mijn hobby mijn werk. Daarnaast vind ik het uiteraard ook heerlijk om gezellig met gezin en/of vrienden gezellige avonden en weekenden te beleven, heerlijk uit eten te gaan en een bioscoop bezoeken voor een goede film!
12 jaar ervaring
...