Twijfels? Kijk dan hier
Fotograaf Shauni over Happix:
Bij Happix zoeken, vinden, vergelijken én reserveren klanten fotografen op basis van 4 p’s: niet alleen de Prijs, maar veel meer de Persoon, het Portfolio en de Passie. Samenwerken met Happix geeft jou als Professional een groot Podium, meer Publiek, meer Profijt en vooral: meer Plezier!
Happix biedt fotografie aan op de manier die aansluit bij hoe klanten tegenwoordig zoeken. En dat is anders dan 10 jaar geleden. Hoe zoek jij zelf naar bijvoorbeeld een boek of naar schoenen? Probeer dat eens met fotografie... Je doet het allemaal op internet. Zoeken, vinden, vergelijken én aankoop. Daarmee worden vaardigheden noodzakelijk die de gemiddelde fotograaf niet bezit: kennis van SEO, Google Adwords, Social Media en webmarketing. Robert Govers, fotograaf sinds 1992 zag dit en heeft hier een oplossing voor bedacht: Happix.
Jezelf verkopen is moelijk. Wat denk je dat beter werkt? Als je zelf zegt 'Ik ben goed' of wanneer iemand anders zegt 'Hij is goed'? Zo eenvoudig is het. Een onafhankelijk platform zorgt alleen daardoor al voor meer opdrachten. En zeker wanneer dit onderbouwd wordt met reviews.
Iedere fotograaf wil in Google bovenaan staan. Dat kan dus niet. Wat wél kan is samen op de 1e rij zitten! Wij zorgen daarvoor. Door samen te werken hebben we samen voldoende massa en marketingbudget. Zo versterken we elkaar. Kanten kiezen toch zelf wat ze mooi vinden en welke fotograaf hen aanspreekt. In maart 2017 kwam ons eerste SEO systeem live en 10 maanden later stonden we bovenaan. Op nr 1 en 2, zelfs boven Wikipedia! Deze strategie zetten we door, ook voor in combinatie met plaatsnamen en de verschillende soorten fotografie. Als individuele fotograaf zelf je vindbaarheid regelen op dit niveau is onbegonnen werk.
Klanten willen het gevoel hebben de een goede keuze maken. Dus willen ze zoveel mogelijk informatie. Maar belangrijke waarden als ervaring, passie of reviews: je kunt ze normaal nergens vergelijken. Door dit gebrek aan transparantie gaan mensen vergelijken op basis van dat ene handvat dat ze wél hebben: de prijs. Daarmee ontstaat een race-to-the-bottom. Dit is slecht voor de fotografie.
Een fotoshoot moet nog gemaakt worden. Je verkoopt geen produkt, maar vertrouwen. Dus is extra informatie belangrijk, want dat geeft een gevoel van zekerheid. Daarom toont Happix ook jouw persoon. Wat is je passie? Waarom doe je dit, wat is je stijl? De klantkeuze voor fotografie, zeker als het om emotionele momenten gaat, wordt voor een belangrijk deel bepaald door de persoonlijkheid van een fotograaf.
Happix is géén nieuwe tussenlaag die alleen maar omzet af wil romen. Wij zijn géén portal. Wij zijn géén portfoliowebsite. Happix biedt fotografie aan zoals klanten tegenwoordig zoeken, vinden, vergelijken en kopen. En we ondersteunen fotografen met gerichte kennis, marketing en de levering en administratieve afhandeling van de fotoshoot. Happix levert meerwaarde omdat je effectief meer tijd aan je passie kunt besteden en daarmee meer opdrachten aankunt.
Happix werkt no cure, no pay. Wij nemen alle investeringen voor onze rekening. Je kunt je gratis aansluiten. Géén opstart fee, géén vaste kosten, géén risico. Er wordt alleen een vergoeding van 20% gerekend over de opdrachten die je via Happix krijgt. Ben je niet tevreden? Dan sluit je je account. Vrijheid, blijheid. Je loopt geen risico. Het invullen van je account kost je een uur. Hoeveel tijd heb jij afgelopen jaar in je website gestoken?
Het enige wat jij hoeft te doen:
De rest doen wij:
Als jij dit zelf doet kost het je een veelvoud van de tijd. Tijd waarin jij beter kunt doen waar je wél goed in bent: fotograferen.
Zonder enige investering vooraf in een website, de webmarketing, betaalsystemen of wat dan ook heb jij direct toegang tot een veel grotere afzetmarkt van klanten die je anders nooit gevonden zouden hebben. Het bewijs daarvoor is inmiddels geleverd. Door de no cure-no pay vorm is iedere opdracht direct winstgevend.
Nog twijfels? Kijk dan hier