Vertrouwen creëren bij de klant


Het vak fotografie draait allemaal om vertrouwen. De klant moet jou immers kunnen vertrouwen op mooie foto's. Het vertrouwen dient extra aangesterkt te worden wanneer het om om een unieke gebeurtenis gaat, zoals een bruiloft, feest of uitvaart. Er zijn verschillende manieren om vertrouwen op te wekken bij klanten. Lees hier meer over een correcte aanpak van vertrouwen winnen!

Hoe voer je een gesprek?

‘Ik moet je wat vertellen, ik heb een probleem.’ ‘Oh, je hebt een probleem? Die heb ik zo vaak, problemen.’ OF: ‘Ik moet je wat vertellen, ik heb een probleem.’ ‘Ja, ik zie het aan je. Wat is er gebeurd?’

Het eerste scenario gebeurt heel erg vaak. De andere persoon neemt het gesprek gelijk over. De andere persoon in het tweede scenario, die vraagt door. In een andere video heeft Robert gesproken over vijf keer doorvragen. Op die manier geef je aandacht aan iemand en krijg je verbinding. Verbinding is emotie en emotie is vertrouwen. Vertrouwen leidt tot zakelijk succes. Mensen gaan kopen bij diegene die zij vertrouwen.

Als jij de neiging hebt om, wanneer iemand iets aan je vertelt, gelijk in te haken op dat onderwerp, bijvoorbeeld omdat jij ook iemand kent die dat gehad heeft, de locatie goed kent of ook op die plaats geweest bent, neem je het gesprek over. Het is heel menselijk dat je dat doet, maar als jij jezelf weet te beheersen en vraagt naar waar, hoe, wat en wie, zal je zien dat het een veel diepgaander gesprek wordt. Je stuitert niet op en neer tussen verschillende onderwerpen. Je gaat veel meer de diepte in.

Als je dat doet, krijgt men veel meer aandacht en voelen mensen zich fijner. Probeer het eens!

16-08-2016


Vorige Volgende

Ik ben professioneel fotograaf en doe mee met Happix!


Dit kan later aangepast worden.

Het wachtwoord moet minimaal 8 tekens bevatten

chatIcon

We maken op onze website gebruik van cookies voor technische en analytische redenen en voor marketingdoeleinden. Hier en hier kun je meer informatie vinden. Ga door als je akkoord gaat.